
Jakie kryteria wziąć pod uwagę wybierając siedziska do poczekalni?
Poczekalnia to jedno z newralgicznych miejsc w naszym biurze. Stanowi swego rodzaju wizytówkę firmy i wiele mówi o podejściu do klientów i kontrahentów. Powiedzmy to sobie szczerze: nikt z nas nie lubi długiego czekania. Jeżeli czekając, musimy przy okazji siedzieć na niewygodnym krześle w ponurym i fatalnie urządzonym pomieszczeniu, czekanie wydłuża się niemiłosiernie. Sekundy zamieniają się w minuty, a minuty w godziny. Dlatego urządzając poczekalnię warto przemyśleć dobór jej wyposażenia, przede wszystkim zaś krzeseł, foteli, ławek i innych siedzisk, które są w poczekalni najważniejszymi meblami. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę?
Komfortowe siedzenie – komfortowe czekanie
Kluczową kwestią jest wygoda naszych gości. Meble, które wybieramy do poczekalni, powinny zapewniać komfort nie tylko pod względem fizycznym, ale także estetycznym. Chcemy przecież stworzyć przytulne wnętrze, które uprzyjemni klientom chwile oczekiwania. Osiągnięcie zarówno komfortu fizycznego, jak i estetycznego bywa niełatwym zadaniem. Wiele mebli, które wygląda świetnie i tworzy fantastyczne wrażenia na gościach jest po prostu niewygodnych. Miękkie, ale niezapadające się siedziska, dobrze wyprofilowane oparcia, odpowiednia wysokość mebli, właściwe materiały. Wszystko to tworzy poczucie komfortu. Liczy się również odpowiednie ustawienie mebli. Siedziska powinny być tak rozmieszczone, aby ludzie mogli zachować swoją przestrzeń osobistą. W przypadku niewielkich poczekalni, możemy spróbować zaoszczędzić miejsce, wykorzystując łączone siedziska. Wybierzmy tkaniny i tapicerki w ciepłych, zachęcających kolorach w różnych wzorach.
O estetyce decyduje również czystość
Przez poczekalnię przewija się z reguły mnóstwo osób. Meble znajdujące się w tym pomieszczeniu są narażone na ciągłe ryzyko zabrudzenia oraz uszkodzenia. Należy, zatem zdecydować się na siedziska o powierzchniach odpornych na zarysowania oraz plamy i łatwych w czyszczeniu tkaninach i tapicerkach, jak na przykład winyl lub skóra. Dobrym wyborem będą również meble bez szczelin między siedziskiem i oparciem, które utrudniają higienę i usuwanie zanieczyszczeń. Pamiętajmy, że czyste, zadbane pomieszczenie w ogromnym stopniu decyduje o komforcie gości.
Trwałość
Meble w poczekalni bardzo szybko ulegają znacznemu zużyciu. Wybierzmy wysokiej jakości rozwiązania dedykowane tego rodzaju wnętrzom. Zdecydujmy się na meble od producentów, którzy świadczą usługi gwarancyjne. Wybierając konkretne krzesło czy fotel zwracajmy uwagę na następujące kwestie: Czy wzmocnione są podłokietniki i nogi? Czy możemy łatwo wymienić części, bez wymiany całego krzesła, jeśli coś ulegnie zniszczeniu? Czy będziemy mogli łatwo zmienić aranżację wnętrza? Czy zaoszczędzimy dzięki niemu miejsce. Zakup mebli do poczekalni to niemałe koszty. Upewnijmy się, nasze rozwiązanie przetrwa duży ruch w poczekalni.
Wielozadaniowość
Nie traktujmy poczekalni, jako pomieszczenia pełnego krzeseł. Zastanówmy się, co robią ludzie, kiedy czekają i kto używa tej przestrzeni? Telefony komórkowe i tablety pozwalają nam korzystać z technologii w podróży, ale czy goście naszego biura mają możliwość ich doładowania? Spróbujmy dodać meble z wbudowanymi gniazdkami elektrycznymi. Są o wiele bezpieczniejsze, niż przewody podciągnięte z gniazd ściennych. Wybierzmy krzesła z niewielkimi blatami roboczymi, na których można swobodnie położyć tablet czy zrobić notatki.