2015-08-06

Ytong: dom i rodzina 1995-2015

20-lecie obecności Ytong na polskim rynku posłużyło za punkt wyjścia badania społecznego i raportu poświęconego rodzinie i miejscu zamieszkania. Po raz pierwszy powstało opracowanie, które bada polskie domy po transformacji ustrojowej, analizując aspekty materialne oraz świat wartości i emocji związanych ze wspólnym zamieszkiwaniem.

Ytong od 20 lat wspiera Polaków przy budowie ich wymarzonych domów. Nadąża przy tym za zmieniającymi się potrzebami rynku i coraz ostrzejszymi wymogami legislacyjnymi.

 

Ytong był pierwszym materiałem budowlanym, w którym natura napotkała technologię. Produkcja we współczesnych zakładach Ytong oparta jest nadal o naturalne surowce poddane obróbce zarządzanej skomputeryzowaną, nowoczesną linią produkcyjną.

 

Ytong jest obecny w Polsce pełną gamą wysokiej jakości produktów, takich jak bloczki Ytong Energo, Ytong Panel, Ytong Interio oraz elementy systemowe, takie jak nadproża czy stropy.

 

20 lat marki Ytong w Polsce to doskonała okazja do podsumowań w szerokiej perspektywie 20 lat domu i rodziny w Polsce. Podsumowaniem tego jest raport z badań „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”. Opracowanie prezentuje zmiany w oczekiwaniach i w funkcji polskiej rodziny w kontekście sposobu zamieszkiwania i relacji społecznych.

 

Raport „Ytong: dom i rodzina 1995-2015” został przygotowany w oparciu o zebrane dane z rynku budowlanego, wyniki dedykowanego badania typu omnibus oraz opracowania socjologiczne i demograficzne.

 

Raport odzwierciedla idee, że dom to zarówno jakość materiałów budowlanych, jak i trwałość relacji jego mieszkańców. Ytong pragnie nadal wspierać dom i rodzinę w Polsce, dogłębnie i na bieżąco analizując zmieniające się potrzeby oraz preferencje.

 

Z raportu wynika, że dom czy mieszkanie jawi się Polakom przede wszystkim jako miejsce realizacji funkcji rodzinnych. Dla 63% badanych rodzinność jest podstawowym skojarzeniem z pojęciem domu. W większym stopniu dotyczy to mieszkańców wsi, a mniejszym mieszkańców dużych miast. Ze wzrostem wykształcenia i dochodu pojawia się skłonność do kojarzenia domu z oazą prywatności i intymności.
 

Pobierz raport „Ytong: dom i rodzina 1995-2015” w wersji PDF.